zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Bielsk Podlaski

Rada Miasta Bielsk Podlaski Transmisje z obrad Rady

Komisja do spraw Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Rozwoju Gospodarczego oraz Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 10 grudnia 2024

Czas publikacji: 127 dni 12 godzin temu
Długość nagrania: 01:29:09
Liczba odtworzeń: 233
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia Komisji do spraw Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Rozwoju Gospodarczego oraz Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego - 10 grudnia 2024

Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 10:00, prowadzone przez przewodniczącego Andrzeja Roszczenko. Na początku przewodniczący przywitał obecnych radnych oraz Panią Skarbnik Annę Szkodę. Stwierdził, że nieobecny jest radny Ostaszewski, który wcześniej zgłosił swoją nieobecność. Przewodniczący poprosił o potwierdzenie obecności, co uczyniło ośmiu radnych.

Porządek obrad

Porządek obrad został zaakceptowany bez dyskusji. Składał się z sześciu punktów, w tym przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia oraz rozpatrzenia materiałów przedkładanych pod obrady sesji Rady Miasta Bielsk Podlaski.

Przyjęcie protokołu z posiedzenia z dnia 19 listopada 2024

W punkcie trzecim przyjęto protokół z poprzedniego posiedzenia. Nie zgłoszono uwag, a protokół został przyjęty jednogłośnie (8 głosów za).

Rozpatrzenie materiałów przedkładanych pod obrady sesji Rady Miasta Bielsk Podlaski

W punkcie czwartym komisja rozpatrzyła projekt uchwały dotyczący zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu lokali mieszkalnych. Radny Stanisław Charyton zgłosił kilka uwag dotyczących kryteriów naboru, podkreślając, że niektóre zapisy są powtarzane. Radny Mirosław Gołębiowski zwrócił uwagę na trudności związane z ustaleniem stanu faktycznego w przypadku partnerów ubiegających się o najem. Ostatecznie projekt uchwały został poddany pod głosowanie i przyjęty (7 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Kolejny projekt dotyczył wyrażenia zgody na przystąpienie do sporządzania zintegrowanego planu inwestycyjnego przy ulicy Wojska Polskiego. Radny Gołębiowski zapytał o plany zabudowy tego terenu. Kierownik Paweł Korniluk wyjaśnił, że inwestor nie ujawnia szczegółów, ale teren jest przeznaczony pod zabudowę przemysłowo-usługową. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (8 głosów za).

W dalszej kolejności rozpatrzono Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2025-2029, który również został przyjęty (8 głosów za).

Przedstawiono także projekt uchwały dotyczący programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi na rok 2025, który został przyjęty bez dyskusji (8 głosów za).

W kolejnym punkcie omówiono projekt uchwały dotyczący pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi. Pani Skarbnik Anna Szkoda zwróciła uwagę na wzrost kosztów i konieczność uszczelnienia systemu. Uchwała została przyjęta (6 głosów za, 2 wstrzymujące się).

Komisja przeszła do projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w zakresie współpracy przy wnioskowaniu o dofinansowanie projektu w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miasta. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (8 głosów za).

Zmiany w budżecie miasta na rok 2024

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie, które mają na celu uporządkowanie finansów przed końcem roku. Zmiany dotyczyły zarówno dochodów, jak i wydatków, w tym przesunięć związanych z niezrealizowanymi inwestycjami. Uchwała została przyjęta (8 głosów za).

Wieloletnia prognoza finansowa miasta

Przedstawiono projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024-2036. Pani Skarbnik omówiła dochody i wydatki, podkreślając znaczenie monitorowania nadwyżki operacyjnej. Uchwała została przyjęta (8 głosów za).

Plan pracy Rady Miasta na rok 2025

W ostatnim punkcie obrad omawiano plan pracy Rady Miasta na rok 2025. Radny Paweł Bierżyn zaproponował dodanie punktu dotyczącego realizacji zadań inwestycyjnych. Wniosek został przyjęty, a plan pracy Rady Miasta został zatwierdzony (8 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Sprawy różne

W punkcie szóstym, dotyczącego spraw różnych, Pani Skarbnik odniosła się do wcześniejszych wypowiedzi radnych na temat potrzeb remontowych szkół. Podkreśliła, że inwestycje są planowane i realizowane, a potrzeby są analizowane. Radny Andrzej Karpiuk zwrócił uwagę na wzrost kosztów związanych z odpadami komunalnymi i poprosił o pisemną odpowiedź na temat działań uszczelniających system płatności. Dyskusja zakończyła się bez dalszych zgłoszeń.

Posiedzenie zakończono o godzinie 12:30.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

23 dni 9 godzin temu 188
50 dni 15 godzin temu 322
105 dni 15 godzin temu 302
108 dni 10 godzin temu 383
232 dni 15 godzin temu 575