zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miasta Bielsk Podlaski

Rada Miasta Bielsk Podlaski Transmisje z obrad Rady

Komisja do spraw Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Rozwoju Gospodarczego oraz Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego w dniu 10 grudnia 2024

Czas publikacji: 178 dni 16 godzin temu
Długość nagrania: 01:29:09
Liczba odtworzeń: 305
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

Streszczenie posiedzenia Komisji do spraw Inwestycji, Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, Rozwoju Gospodarczego oraz Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego - 10 grudnia 2024

Posiedzenie rozpoczęło się o godzinie 10:00, prowadzone przez przewodniczącego Andrzeja Roszczenko. Na początku przewodniczący przywitał obecnych radnych oraz Panią Skarbnik Annę Szkodę. Stwierdził, że nieobecny jest radny Ostaszewski, który wcześniej zgłosił swoją nieobecność. Przewodniczący poprosił o potwierdzenie obecności, co uczyniło ośmiu radnych.

Porządek obrad

Porządek obrad został zaakceptowany bez dyskusji. Składał się z sześciu punktów, w tym przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia oraz rozpatrzenia materiałów przedkładanych pod obrady sesji Rady Miasta Bielsk Podlaski.

Przyjęcie protokołu z posiedzenia z dnia 19 listopada 2024

W punkcie trzecim przyjęto protokół z poprzedniego posiedzenia. Nie zgłoszono uwag, a protokół został przyjęty jednogłośnie (8 głosów za).

Rozpatrzenie materiałów przedkładanych pod obrady sesji Rady Miasta Bielsk Podlaski

W punkcie czwartym komisja rozpatrzyła projekt uchwały dotyczący zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu lokali mieszkalnych. Radny Stanisław Charyton zgłosił kilka uwag dotyczących kryteriów naboru, podkreślając, że niektóre zapisy są powtarzane. Radny Mirosław Gołębiowski zwrócił uwagę na trudności związane z ustaleniem stanu faktycznego w przypadku partnerów ubiegających się o najem. Ostatecznie projekt uchwały został poddany pod głosowanie i przyjęty (7 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Kolejny projekt dotyczył wyrażenia zgody na przystąpienie do sporządzania zintegrowanego planu inwestycyjnego przy ulicy Wojska Polskiego. Radny Gołębiowski zapytał o plany zabudowy tego terenu. Kierownik Paweł Korniluk wyjaśnił, że inwestor nie ujawnia szczegółów, ale teren jest przeznaczony pod zabudowę przemysłowo-usługową. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (8 głosów za).

W dalszej kolejności rozpatrzono Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2025-2029, który również został przyjęty (8 głosów za).

Przedstawiono także projekt uchwały dotyczący programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi na rok 2025, który został przyjęty bez dyskusji (8 głosów za).

W kolejnym punkcie omówiono projekt uchwały dotyczący pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi. Pani Skarbnik Anna Szkoda zwróciła uwagę na wzrost kosztów i konieczność uszczelnienia systemu. Uchwała została przyjęta (6 głosów za, 2 wstrzymujące się).

Komisja przeszła do projektu uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego w zakresie współpracy przy wnioskowaniu o dofinansowanie projektu w ramach Polsko-Szwajcarskiego Programu Rozwoju Miasta. Uchwała została przyjęta jednogłośnie (8 głosów za).

Zmiany w budżecie miasta na rok 2024

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie, które mają na celu uporządkowanie finansów przed końcem roku. Zmiany dotyczyły zarówno dochodów, jak i wydatków, w tym przesunięć związanych z niezrealizowanymi inwestycjami. Uchwała została przyjęta (8 głosów za).

Wieloletnia prognoza finansowa miasta

Przedstawiono projekt uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej na lata 2024-2036. Pani Skarbnik omówiła dochody i wydatki, podkreślając znaczenie monitorowania nadwyżki operacyjnej. Uchwała została przyjęta (8 głosów za).

Plan pracy Rady Miasta na rok 2025

W ostatnim punkcie obrad omawiano plan pracy Rady Miasta na rok 2025. Radny Paweł Bierżyn zaproponował dodanie punktu dotyczącego realizacji zadań inwestycyjnych. Wniosek został przyjęty, a plan pracy Rady Miasta został zatwierdzony (8 głosów za, 1 wstrzymujący się).

Sprawy różne

W punkcie szóstym, dotyczącego spraw różnych, Pani Skarbnik odniosła się do wcześniejszych wypowiedzi radnych na temat potrzeb remontowych szkół. Podkreśliła, że inwestycje są planowane i realizowane, a potrzeby są analizowane. Radny Andrzej Karpiuk zwrócił uwagę na wzrost kosztów związanych z odpadami komunalnymi i poprosił o pisemną odpowiedź na temat działań uszczelniających system płatności. Dyskusja zakończyła się bez dalszych zgłoszeń.

Posiedzenie zakończono o godzinie 12:30.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

10 dni 17 godzin temu 164
39 dni 13 godzin temu 296
74 dni 13 godzin temu 332
101 dni 19 godzin temu 514
130 dni 15 godzin temu 480
156 dni 19 godzin temu 403
159 dni 14 godzin temu 511
193 dni 13 godzin temu 857